fbpx

Az ezerarcú hős műhely

Szenzomotoros személyiség- és kreativitásfejlesztő műhely

Káosz van a fejedben? Olyan mintha ezer hang beszélne egyszerre benned és nem tudod, hogy melyikre hallgass? Kibírhatatlan belül a lárma, így már az is hőstettnek számít, hogy kikelj az ágyból? Vagy arra kíváncsi vagy, hogy milyen rejtett képességeid vannak? Itt az ideje a változásnak!

AZ EZERARCÚ HŐS MŰHELYBEN MEGTANULHATOD HOGYAN URALD A BELSŐ KÁOSZT!

„Ez a hős útjának meghatározó motívuma – elhagyni a jelenlegi állapotunkat azért, hogy felfedezzük az élet forrását, és ezzel gazdagabb és önállóbb létre tegyünk szert.” – Joseph Campbell

A HŐS ÚTJA AZ ÁTVÁLTOZÁS ÚTJA.

A hős az a valaki, aki képes megváltani a kővé dermedt és ezeréves álomra ítélt részeinket, illetve az a részünk, amely képes a kizökkent idő kerekét visszatolni a helyére. Az ezerarcú hős műhelyben azt gyakoroljuk, hogy a történetmesélés (storytelling) erjével hogyan alakíthatjuk át életünket egy 24/7 órás valós idejű kalandjátékká.

MIT FOGUNK CSINÁLNI AZ EZERARCÚ HŐS MŰHELYBEN?

Az Ezerarcú hős műhelyben a teremtő képzeletünk a főszereplő. A tanfolyam során személyreszabott foglalkozások segítségével műveljük ki azt a kreatív énrészt, akinek van hatalma változtatni azokon az életelakadásokon, amelyeken nekünk egyébként nem lenne. A tanfolyam ezért felfogható terápiaként, de kreatív személyiségfejlesztésként is.

A tanfolyamon a Joseph Campbell féle Hős útját járjuk be, egyes szám első személyben. A hős ebben az esetben énünk egy olyan kivételes képességekkel rendelkező lehetőségét jelenti, amely képes szembenézni azokkal a félelmekkel és szorongásokkal, démonokkal, sárkányokkal, boszorkányokkal, gorgókkal, amelyekkel hétköznapi tudatállapotunkban nem tudunk mit kezdeni.

A klasszikus mitológia útján egy olyan ismert, már létező történettel foglalkozunk, amely valamiért nem hagy nyugodni téged. Olyan történet, amelyről azt érzed, hogy a hős éppen azzal küszködik, amivel Te! Lehet ez a valaki Hamlet, Csipkerózsika, Akhilleusz vagy akár a Wonder Woman is.  A lényeg, hogy olyan történetet válassz, amelyikről úgy érzed, hogy teljesen azonosulni tudsz (legalább) az egyik szereplővel: ugyanannak a hatalomnak a foglya, ugyanazokat a köröket rója, mint te. A tanfolyam során belehelyezkedünk azoknak a szereplőknek a nézőpontjába is, akik a hőst kihívás elé állítják. Leereszkedünk abba a belső Pokolba, amivel a hősnek dolga van és megszerezzük azt az erőt és tudást, ami által a képessé válik átalakítani saját magát és a körülötte lévő világot is!  

A hősök történetei olyan emberi tapasztalatoknak a tárháza, amelyeket történetmesélő elődeink úgy szereztek, hogy életünk során újra meg újra, különböző formában újra meg újra előbukkantak. Mindannyunk számára jelent valamit a labirintus, amiben el lehet akadni, vagy a sűrű erdő, amiből nem lehet kilátni, ahogyan ismerjük azt is, hogy milyen, amikor kizökken az idő tengelye és nekünk kellene helyretolni azt. Ha nem ismernénk ezeket a helyzeteket, a történetek nem mondanának semmit nekünk. Életünk története egy olyan térképként is elkézelhető, amelyet ezen archetipikus útak újra meg újra járása során rajzolunk meg. Ugyanazon az ösvényen jár Hamlet és Bojack Horseman is.

Ugyanakkor, amennyire azonosak ezek az utak, annyira egyediek is. Akkor válunk hivatásos történetemesélővé, amikor úgy érezzük, hogy a mi történetünk nem illik bele a kánonba

A Belső mitológia útján járva ezt a saját történetet fedezzük fel és meséljük el. De nem csak szavakkal mesélünk, hanem – hasonlóan a klasszikus mitológia útjához- egész lényönkkel: meg is testesítjük azokat a figurákat, akik az utunkba akadnak, illetve ellátogatunk azokra a belső helyszínekre, ahol a hős éppen tartózkodik. Olyan ez, mintha önmagunkkal sakkoznánk. Minden lejátszott parti után egy körrel tapasztaltabbak vagyunk abban, hogy mit kezdjünk a bennünk lakó árnyékkal és hogy hogyan tudjuk használni erőnket.

Egy ponton túl értelmét veszti a jó-rossz, barát-ellenség dualitása. A drámaíró számára például a a drámai szereplők olyanok, mint a színek a festő vásznán: az egyik így töri a fényt, a másik meg amúgy. Éppen így, megélve saját magunk „hős” és „ellenség” aspektusait, rájövünk, hogy én-állapotaink, identitásunk is egy kimerevített pillanatkép egy egyébként folyamatosan hömpölygő én nélküli tapasztalás-folyamban. 

A polifónikus tudat műhelyben azt gyakroljuk a mindfulness és storytelling eszközeivel, hogy hogyan tudjunk úgy tekinteni belső világunkra, a bennünk lakó hangokra, mintha azok egy összecsengő, polifónikus zenemű lennének.

Már nem barátjának, Sziddhártának arcát látta, hanem sok más arcot látott helyette, sok-sok arcot, arcok sokaságát, arcok sodró áradatát, százakét, ezrekét, mind érkeztek és távoztak, és mégis mintha mind egyszerre léteztek volna, folyvást. változtak és megújultak, és mégis mindannyian: Sziddhárta voltak. – Hermann Hesse: Sziddhárta

MIRE JÓ AZ EZERARCÚ HŐS MŰHELY?

FEDEZD FEL TOVÁBBI MŰHELYEINKET IS ÉS TALÁLD MEG A NEKED MEGFELELŐT!

Személyiségfejlesztő műhely a családállítás és a storytelling eszköztárával

Az én történetem -Családállítás

Önismereti és terápiás műhely a Hellinger-féle családfelállítás módszeréből kiindulva