fbpx

A Vállalkozó útja: a kreatív izom

Mi köze egy vállalkozónak a kreativitáshoz?

Bizonyára már Te is felfedezted, hogy egy vállalkozás sikere nem csak a kemény munkán múlik, hanem valami egészen másra is szükség van a boldogsághoz. Hasonló a helyzet ahhoz, mint amikor két séf készít vacsorát azonos alapanyagokból. Mindkettő ehető, de az egyik ízére épp csak, hogy emlékszel, a másikról viszont még évek múlva is mesélsz a barátaidnak. Mi lehet az utóbbi titka?

Tehetség? Kifinomultság? Elegancia? 

A valódi sikerhez szükség van azokra a mágikus képességekre, amelyeket gyakran a művészeknek szoktunk tulajdonítani: intuícióra, inspirált képzelőerőre és kreatív tettererőre.

Mert ahogy a valóban jó séfről azt szoktuk mondani, hogy “ez már művészet”, épp úgy a vállalkozónak is művésszé kell válnia, hogy valami kivételeset hozzon létre.

Az Apple sikere például nagyban múlik olyan “apróságokon”, hogy Steve Jobs mielőtt vállalkozni kezdett, éveken keresztül kalligráfiát tanult. A Mac volt az első olyan asztali gép, amelyen lehetett válogatni a betűtípusok között és ez nagyban hozzájárult ahhoz, az emberek ezt a gépet részesítették előnyben felhasználóbarátsága miatt. Ma már egyetemeken tanítják a felhasználó élmény-orientált fejlesztést, ami ugyancsak egy ilyen “outside the box” gondolat volt.

De hogy jutnak el egyes emberek ilyen megoldásokig? Valóban valami istenadta tehetségről szól ez, ami egyeseknek megvan másoknak nincs, vagy lehet tanulni a kreatív szemléleletet? 

Mi, gyakorló művészként természetesen az utóbbiban hiszünk. A kreatvitás, az intuíció és az inspiráció épp úgy fejleszthető, mint az izomzatunk vagy a logikánk.

A Vállalkozó Útja Táborban Te is elkezdheted kidolgozni kreatív “izmod”!  

A Te kreatív részed mit szól ehhez?

Nem is tudtam, hogy

van kreatív részem

Majd talán

Máskor